Cry when you get older..

Varför just denna låten? Jo för just detta
"Is love hurts when you do it right, You can cry when you get older"


Jag vet hur du mår. Och det är okej. Må dåligt. Men släpp det sedan och gå vidare. Det är lätt att säga. Men faktiskt ganska lätt att göra när man väl lägger manken till. Och tillåter sig att göra det.

Som de sa i "Eat. Prey. Love":

- "Jag vet att du mår skitdåligt. Men ditt liv håller på att förändras, och det är inget negativt."
- "Jag trodde att jag hade kommit över honom, men.. jag älskar honom"
- "Än sen..? Du blev kär."
- "Men jag saknar honom så."
- "Sakna honom då! Ägna honom kärleksfulla tankar då och då och släpp det sen"

- "Jag älskade dig, Stehpen"
- "Jag vet, Men jag älskar dig fortfarande"
- "Älska mig då."
- "Men jag saknar dig"
- "Sakna mig då."
- "Ägna mig kärleksfulla tankar då och då och släpp det sen."
Det varar inte för alltid. Ingenting varar."

Men det viktigaste citatet är nog ändå.
"Du, Matkassen... Våga tro på kärleken igen."

Just denna filmen och även en som Martin rekommenderade, 500 days of summer kan jag definitivt rekommendera. Så jävla bra filmer, djupa men inte för djupa. Den sist nämnda filmen så lär man sig

"After summer comes autumn"

Tänk på det..



Nä nu ska jag åter igen lägga energi på Avatar. Så mäktig film. Älskar den.
Många citat i afton, till och med några dialoger, men bra är dem kan jag tycka!!!

I morgon är det jobb hela jävla dagen. Ja förresten så fick jag reda på att jag ska betala drygt  6000 spänni skatt. Tack för den. Inga julklappar för någon i år. SYND!!







All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0