Such a good day for bad weather..

I dag var jag ledig. Sååå skönt. Skulle åkt till kontoret då jag ligger efter en hel del där. Men tog beslutet att Nej nu får det fan va! Jag får åka dit några timmar innan jag börjar i butiken i morgon.

Så helt enkelt har jag gjort så lite som möjligt idag. Borde ha tvättat. Borde ha städat. Borde (enligt mamma) bytt till mina röda sammetsgardiner i rummet. Borde ha gått en runda. Borde ha gjort en massa men valde att ligga kvar i sängen och titta på film. Det behövde min kropp och själ.

Något som min kropp och själ också behövde var helt klart träning. I kväll var det fotboll som stod på schemat samt målet. Släppte helt klart in några simpla mål men fan, var en sån dag helt enkelt. Gjorde trots det en hel del bra saker kan jag tycka. Den 6e januari är det ju cup så då får vi se vad fröken kan bidra med.

För övrigt sägs det att det snart är jul. Ja tio dagar kvar va? Vart är min julkänsla? Men det kommer väl på julafton kanske? Vad vet jag? Ska bli trevligt att ha familjen samlad och få lite klappar. Men jag burkar ju alltid att ha mitt vanliga julhumör på julafton. Och ni som inte känner mig så väl eller kanske helt enkelt inte vet hur jag är på julafton så tänker jag berätta hur det är. Jag är fruktansvärt sur och stingslig. Varför vet jag inte. Eller kanske?! Jag är väldigt bestämd, kan man kalla det så? Till exempel, när jag kommer hem och har verkligen verkligen längtat efter en viss maträtt och inser att det inte blir denna. Eller som en gång när vi hade någon köttbit med pommes och jag var så jävla inställd på att det skulle vara gräddsås men det blev något annat, typ kall bea eller nåt. Jag blev så fruktansvärt besviken och förbannad. "Hej jag heter Erika och är fem år gammal" Nej men ni vet väl själva hur det är när ni har förväntat er något och ni inte får det?

Ja jag tror faktiskt att det är det som förstör min jul. Att jag antingen går och väntar på att jag ska få något som jag vill ha men inte får det. Eller så är det för att jag inte vill vara förväntansfull och inte vill bli besviken. Ja min familj har det inte lätt dom. Men det kommer nog bli bättre med åren kanske. Kanske när/om man får en egen familj så man får allt som man vill. Man kan göra vad man vill. Man kan skapa egna traditioner och så vidare. En tradition som vi har här hemma är att vi går upp klockan 7.00 och fikar. Va fan egentligen??!! Men det var så att när vi var små så kom mammas sida av släkten hem till oss klockan 7 och så fikade vi hela förmiddagen med dem för att sedan åka till farmor och farfar för att fira resten av julen där och få våra julklappar.

Ja jag är helt enkelt en underlig figur. Fast det bryr jag mig inte om. Och det tror jag inte att mina vänner heller gör. Det kanske är därför de gillar mig? För att jag inte är som alla andra?!

Som sagt i morgon är det jobb samt fredag och söndag. Det vankas personalsamtal med chifen Stina om framtiden så det ska bli intressant att se vad hon har för planer med mig. Om man får vara kvar eller ej. Så i morgon eller fredag är det dags.

På lördag är jag ledig och vette fan vad jag ska göra. Funderar på att fixa de sista julklapparna då det ja, egentligen är den sista dagen jag kan göra det. Sen jobbar jag ju resten av dagarna, förutom på måndagen men då är det Sofie för hela slanten! Sen sägs det att herrarna lirar också på lördagen så kanske det blir att titta på dem om det är bra väder. Äh, det löser sig. Right?


All yours
Erika

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Kul att läsa att ni fortsatt traditionen! Det var jättemysigt att komma till Kolboda, där hela uppfarten var kantad av marschaller. Var ju så tidigt för att alla skulle kunna hinna med att besöka andra släkten också. Svårt att ändra på traditioner, kanske vill man eg. inte göra dig av med dem. Men ni måste kanske inte börja kl. 7 ... Fast min kära syster är väl fortfarande morgonpigg. Dags att sova. Kram raring!

2011-12-14 @ 23:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0