Whatever happens, I'm still me..

Pratade med min kära vän Johan Winell idag. Han klagade över att han snart är 30 och att han börjar bli gammal. Jag sa att jag gärna vore nära 30, bara för att se vad som väntar en. Jag är nu 24 år gammal och vill bara bli äldre. Jag vill se vad som väntar mig. Jag sa att jag gärna vill få en liten sneak peak och se hur mitt liv ser ut om säg tio år. Var är jag i mitt liv när jag är 34? Är jag gift? Har jag barn? Har jag ett jobb som jag älskar? Eller är jag fortfarande singel och väntar på den rätta? Kanske skild? Bor på Island (vad jag nu skulle göra där är en gåta för mig)? Men, ja du förstår vad jag menar. Skulle inte du vilja kika in i framtiden? Se om du fick den där killen/tjejen du trånat efter ett bra tag? Eller om det kommer en människa som förändrar ditt liv totalt?

Summa summarum, jag är inte rädd för att bli gammal.

Jag skulle definitivt inte klaga om jag fick en liten sneak peak. Johan däremot kom med argumentet, tänk om du ser något som du inte vill se? Tänk om du blir missnöjd?

Ja, och? Då vet du ju att du har 10 år på dig att ändra det.

Senast jag var nere i Helsingborg satt jag och lekte med Johannas eightball. Jag ställde en fråga. Tre gånger. Skakade den väl varje gång. Och fick samma svar på frågan. "Yes, In due time". Men när är det då? Om en dag? Om en vecka? Månad? År? Flera år? Jag känner att jag så gärna vill ha något litet som visar.
Men det är väl för mycket att begära. Så jag fortsätter väl i nuet i stället.

I morgon är jag ledig, vilket är skönt. Så i morgon är det Me-time. Lite shopping var planen. Det läker alla små hål i hjärnan som jag gärna fyller med en massa funderingar. Onödiga sådana. Helt enkelt lite terapishopping, kan bli farligt haha..
Sen blir det en fika, troligtvis (om hon kan svara på mitt mess), Jessan.

Nä nu väntar väl sängen tror jag. Måste ju vara pigg och fräsh i morgon. Är det någon som har lust att ses eller göra mig sällskap på min lilla shoppingrunda så får ni gärna höra av er.


Marit Larsen - Keeper of the keys

Marit Larsen är mitt sällskap om kvällarna. Vilken fantastisk röst...



All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0