So high..

God afton mina älskade..

Ja här går det ju inte så vilt till, men det är ju för att jag jobbar mycket och är så jävla trött. Jag minns knappt när jag senast bloggade så fick kolla upp det och insåg att det var senast i tisdags. Så ja, vad har hänt sen dess?

Onsdag, jobb och stängning efterföljt av ett personalmöte. Fick även springa iväg till min kära vän Clas Ohlsson för att köpa mig en skruvdragare då jag har fått titeln Handyman på jobbet och det finns lite saker att skruva upp helt enkelt. Lekte även hobbyelektriker och installerade lampan i taket. Personalmötet var givande och när jag väl gick hem så var lagret en fröjd för ögat.

torsdagen var det frissan som väntade och är fruktansvärt nöjd med resultatet. Inte ofta man är det faktiskt, men nu, fruktansvärt nöjd. Blev ju mörk igen men åkte dit i tron om att jag skulle förbli ljus men var tydligen grön ute i topparna så ja det var bara att köra på. Kikade även in på jobbet för att se så de skötte sig och där mötte ett kaos mig. Leveransdag och jag vågade inte titta ut på lagret, ville inte se skiten.

Fredagen
spenderades bakom datorn, överröst av papper och konteringsstämpeln i högsta hugg. Slet mig i håret och grinade en hel del men tillslut löstes alla plus och minus sig. Blev en tidig kväll då det var jobb som väntades på lördagen.

Lördagen blev som väntat kaosartad, varför skulle den inte bli? Tjejerna hade inte hunnit klart med den stora leveransen så som en stormvind flög vi fram och tog hand om det sista innan öppningen. Under dagen blev det mest att serva kunderna, småplocka lite här och där och bara försöka finnas tillhands till allt och alla. Fruktansvärt mycket folk i butiken men det är ju då man trivs som bäst. När det bara vimlar av folk. Då är man i sitt esse så att säga. Jobbade ju 9-16.30 vilket blev 9-17 och det innebar att det blev kaosartad iordning fixande då det vankades årsfest. Svängde in på kontoret då bror, som så snällt ställde upp på att köra mig till Mia, behövde ladda sin mobil. Så jag passade på att svida om till feststassen lite panikartat. Därefter dundra iväg till Mia där jag ockuperade toan för att fixa till det sista. Prat, snacks, alkohol och mina tjejer. Perfekta förfesten.
Vid kvart i sju drog vi tills årsfesten som blev som vanligt jävligt lyckad. God mat, lotter och prisutdelning. Grattis Anna och Lollo till årets komet och spelare. Sen Robin som tog hem herrarnas komet pris, kommer dock inte ihåg deras årets spelare men grattis till honom också såklart :)


hemma hos mia, blev inga mer bilder, tråkigt



Kvällen fortsattes på Palace dä det var väääldigt länge sen jag besökte. Kände mig jävla gammal, men kan ju vara för att det var 4-5 års skillnad mellan mig och tjejerna. Men det kan jag ta. Vi hade ruskigt kul i vilket fall. Tack Malin, Emelie, Sara och Frida för sällskapet, och grabbarna från herrlaget så klart.

Idag har man inte vart stark för fem öre. Sov hos min lille Bob. Han är en bra bror helt klart. Det blev en gyrostallrik till frukost. Efter ett tag hittade vi hem och det blev lite firande av älskade far. God middag och lite tårta (som jag inte åt) och nu sitter man här efter att ha uppdaterat sig om vad som hänt i Jönköping (hos Petra) och lämnat en statusrapport från mig.

Snart är det sängen, ja klockan är bara halv nio men det skiter jag i. Är sepe trött och har sovit dåligt i natt. I morgon är det jobb på hörnet igen och då ska jag ta mig an lagret. Det ser vi framemot. Ja jag är störd, men jag gör verkligen det. Ska bli gutt att få ordning på det igen...


Nu säger vi godnatt. Typ i alla fall adjö för i afton.


Åter igen. Tack för en super duper kväll. Nu laddar jag om för en ny jobbvecka, lasergame i morgon med kollegorna, personalfest med hela gallerian på fredag och så kommer bror och Johanna hit. Bra vecka helt klart. Ja bio på onsdag med Caroline också. Fruktansvärt bra vecka..


All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0