Dag 2 = 6 dagar kvar..

Tanken var helt klart att gå upp vid 7 i morse då jag skulle vara på kontoret vid 9. Självklart gick ju inte detta som planerat utan jag började snooza så det slutade med att klockan hann bli 8 innan jag tog mig samman och klev ur sängen. Och ni som vet så tar det ju 40 min in till kontoret så ja, jag var inte där vid 9. I vilket fall så hann jag ty med det jag skulle och infann mig i butiken vid 11.

Idag blev det så klart mer lådor burna/körda och en massa upplock. Det som är jobbigt är ju alla "regler" om hur det ska stå/hänga stort till smått, ljust till mörkt och så vidare. Men en dag har man väl koll på det också :) självklart är man ju bland de äldsta även här men det överlever man väl. Verkar som de har lyckats med att få ihop ett bra gäng och jag tvivlar inte alls på att vi kommer att ha askul med en massa skratt. Vi har redan idag skrattat åt min stavning. Skulle skriva religiös, ja det var fan svårare sagt än gjort men det bjuder jag helt klart på för sån är ju jag. Jag kan verkligen inte sluta längta tills vi öppnar dörrarna för allmänheten på måndag. Vi hade våra första kunder idag, eller de kom in via lager entren och dundrade in i butiken och tyckte att vi hade öppnat. För de såg ju inte kaoset med alla lådor utifrån gatan eller? Eller alla byggarbetare och elektriker som klättrade runt på stegar? Och kommentaren från dem när vi sa att vi inte hade öppnat var "Men ni har ju fyllt skyltfönsterna" Ja? Brukar man inte göra det förrän på öppningsdagen eller? Nåväl, kunden har alltid rätt. Eller? haha...

Ja för övrigt hinner man inte ha något liv, kom hem vid 20.30 idag en timme senare än igår. I morgon är det däremot träning så planen var att gå tidigare från butiken, men det är ju lättare sagt än gjort. Det är sååå svårt att bara släppa saker och gå. Har för andra dagen i rad vart bland de sista som gått.
Det är väl så det ser ut helt enkelt. Vi är nästan halvt klara i butiken och vi har 3 dagar kvar. Vi hinner lätt ;)

NU blir det marsch i säng, och som jag sa igår, ja jag vet att klockan är 22 men det skiter jag i. Jag är trött och jag vet att jag ändå inte kommer somna förrän om två timmar. Så godnatt mina älskade vänner. Hörs i morrn' Ska nog försöka springa runt och ta lite bilder på butiken i morgon så ni får se hur det börjar ta form. Som en liten sån där notis, har jag nog fått beundrare bland de polska byggarbetarna. Haha... Ja, ni var ju polska ja.

God natt..




All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0