Nä men se man på, en assist...

Ja då var det som sagt söndag. Vart tog helgen vägen är min fråga?

Igår vaknade jag upp ifrån den tredje natten på rad med dålig sömn. Det var ju toppen med tanke på att det var matchdag. Klockan 11.00 så blåstes årets sista gräsmatch igång.De gjorde två snabba men vi hämtade upp det lagom till halvlek. Och se man på Erika gjorde en assist. Matchen slutade 5-3 och vi spelade bra. Fördelen med att möta just Högsrum är att man spelar bra. De är ett duktigt lag med mycket rutin och vi rycker upp oss flera steg och spelar väldigt bra. Det smäller och det blir fina spelkombinationer. Vi låg på faktiskt ganska mycket, men när vi kommer inom en 20 meters radie till målet så blir vi nervösa. Det måste definitivt förbättras inför nästa år. Vi måste helt enkelt börja tro på att vi kan för när vi gör det så går det jävla bra.

Som sagt, ingen sömn lika med en jävla trött Erika. Men hon är ingen slagen hjälte för det utan när hon kom hem gick hon ut till sina föräldrar i skogen. Fikade lite och pekade lite vart de skulle såga ner träd. Därefter skynda hem och göra sig i ordning då det väntades grillning i Svänebo hos Lollo och Jerre. Det blev en trevlig kväll på troligen den sista dagen med fin värme. Grill, skratt och trevliga människor.
Finns inget bättre en lördags kväll.

Idag, söndag så blev det frukost och sen ut och bygga jakttorn. Det är älgjakt om 2 veckor och då måste vi ju ha ordning på allt. Den veckan kommer jag att tillbringa i Helsingborg då jakten inte är något för mig utan det får mina kära familjemedlemmar klara av. Däremot så fick vi ju ta hand om en älg som hade blivit påkörd på våra marker förra sommaren, så känner att jag har styckat klart. ;) Efter det bar det av mot staden och en lunch med Bettan aka Sara. En lunch på "En trappa upp" och sedan lite span i butiker. En kaffe (för Sara) på Donken och sen ut till Smebban för att se b-laget vinna mot Södermöre (mitt gamla lag) och därav säkra en andraplats i serien. Grattis tjejer. Sällskapet bestod av Sara, Jerre, Erik och Mathias(?). Inte skrattat så mycket på länge. Så störda människor. Men det gillar vi ju. Ju mer vrickade desto bättre ;)

När man kom hem låg entrecoten på tallriken lagom blodig och en vitlökssmörs klick på. Mums..

Nu ska jag väl ta mig an att betala någon räkning och sen faktiskt fundera på att sova kanske. Eftersom jag sov dåligt i natt också!!! Va fan liksom.. Snälla du som bestämmer sånt här låt mig sova ordentligt! Men jag vet också att någon kommer att komma och väcka mig tidigt i morgon men vad ska man göra? Man kan ju sova i nästa liv som du brukar säga min vän.. Ja sova kan man göra i nästa liv.


All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0