I morgon kör vi..

I morgon är det dags för första dagen av bygget i den nya butiken. Fick mail av chefen som påminde om att ha oömma kläder på sig i morgon. Dock kan man ju inte se ut hur som helst då företaget bjuder på lunch på stan varje dag men det ordnar sig. Blir väl ett par jeans och linne då det säkerligen kommer att bli varmt och svettigt. Vill ni se brudar som svettas så kom förbi och kika haha.. I vilket fall, det ska verkligen bli sjukt kul att komma igång med butiken men även att träffa mina kollegor, undra om det var någon av dem som jag snackade med på intervjun? Hade vart asskoj då jag kände att vi conectade jävla bra. Det märker vi ju i morgon i så fall. Fick även lite information angående vår kick-off nästa helg. Vi blir 16 st från Kalmar vilket innebär att vi utgör den största gruppen. Vi kommer att träffa de andra butikerna i Höör och där ifrån vet vi inte vart det bär. Vi är 12 butiker som skall träffas samt cheferna. Ska bli grymt kul!
På måndagen där efter öppnar vi. Får schemat i morgon så det ska bli kul att se hur mycket man får jobba. Chefen snackade om 20 timmar i veckan ungefär så det blir lagom då jag ska hinna med mitt jobb på kontoret också. Detta känns så jävla bra. Om man kan vaska fram en lägenhet också så kommer det kännas mer än jävla bra.

Följande kommer en liten sammanfattning av dagarna som har vart, inte så intressanta kanske. Men håll till godo.

Fredagen börjades på TGR, kassa i två timmar och de sista två blev lagda på en vägg som skulle byggas om. När vi hade byggt om nästan hela väggen insåg tjejerna att en av produkterna som vi hade byggt väggen runt var slut. Så Erika log lite glatt och började ta ner den varan och fick bygga om väggen. När den var klar och vi skulle bara gå och se om en av de andra produkterna fanns på lagret så ser jag en låda där det stod badborstar olika färger på och frågade helt enkelt "var det denna lådan ni letade efter innan som inte fanns?" och självklart var svaret "Ja" Så det var ju bara till att bygga om igen då chefen helst ville ha dem på väggen så det var bara att göra det en gång till. Men vi kan ju se det så, jag har nu lärt mig en del ;)
Där efter blev det dags att dra sig mot kontoret några timmar. Lite bokföring och snack med den chefen. Vid halv fem var det dags att dra sig mot Kalmar Travet då jag hade bytt med Soffan och skulle spendera 5½ fantastiska timmar i garderoben. Att man inte dog av längtan. Nä nu ska jag inte vara sån, med rätt sällskap så flyger timmarna förbi. Trots de 3 timmarna som vi bara sitter och har hyfsat långtråkigt. Det är vad man gör det till helt enkelt. Det tog självklart bara en knapp halvtimme innan en gubbe raggade på mig och ville att jag skulle ta av mig min t-shirt. Men jag svarade med det största leendet någonsin och frasen "Så roligt ska vi inte ha idag kära du". Han blev lite trumpen men va fan tror han? Han kunde ju istället bett sin fru som stod bredvid kanske? I vilket fall så bestod kvällens  sällskap av Empelie och Ellen. Ska jag vara ärlig så har jag inte haft så bra kontakt med Ellen innan men det var gutt att umgås lite på tu man hand. Det är ju fördelen med att vi jobbar där, man lär känna varandra på ett "djupare" plan då Mia ser till att man inte är de gamla vanliga utan hon mixar lite. Det ska hon ha en eloge för. Var hemma vid halv 12 snåret så det var bara marsch i säng.

Lördagen var lugn och skön, lite vedbärande i det sköna vädret är vad alla kan behöva ibland. Solen sken och det var lite småkallt. Skönt ska jag säga er. Somnade i soffan på två röda när jag hamnade där. Vilket gjorde att man hade svårt att somna när man intog ryggläge i sängen.

Söndagen var också lugn och skön. Blev en runda på IKEA med bror då han håller på att göra i ordning sin lägenheten men han är inte sån spontanshoppare som jag som kan köpa lite impulsivt utan han väljer noga så det kommer att bli fler resor dit..

Ja men det är väl så det såg ut helt enkelt. På onsdag är det träning också. Ska bli grymt kul att träffa tjejerna igen och röra lite boll. Snackade även med min bror idag, så snart ska vi ta oss samman och ta en provträning på Actic och sen kör vi.


Nej men vi säger väl så. Slänger även in ett litet låttips

Lil Wayne ft. Bruno Mars - Mirror
All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0