It's Saturday night..

Vaknade med en känsla i morse. Ja jag vet inte vad som var vad. Kanske lite bakfull? Kanske inte ens nykter? Jo det borde jag vart i alla fall. Men jag hade ändå problem med att stå på ett ben när jag tog på mig mina byxor. Stod och skrattade lite för mig själv och tänkte tillbaka på gårdagen. Det var en fantastiskt trevlig kväll med tjejerna. Vi började ju hemma hos mia och slutade på Krögers. Där fick vi bra platser i sköna soffor och bara mös. Skönt att komma ut lite känner jag. Skönt att se lite folk, se vad som finns där. Men kvällen blev tidig, slutade dricka vid 23 och åkte hem 24. Var ju trots allt match idag. När jag kom hem så fick jag ett meddelande ”vart är du?”. Ja en kompis som jag skulle mött upp ute undrade vart sjutton jag var. Haha.. Där fick du Jonte för att du var för jävla fin för att komma dit när jag var där. Du visste att jag skulle hem tidigt. Skyll dig själv säger jag bara ;)

 

Men åter till dagen som är idag. Lördag. Seg morgon, eller inte så seg egentligen. Lite frukost och sen ut och stöka lite. Vi skulle bara dra i några skruvar i skjulet som vi bygger för att ha brädorna pappa sågar. När det var gjort så hoppade vi på resterna av det gamla skjulet som blåste sönder vid Gudrun. Ja det är typ 5 år sen, vi vet. Så två av tre väggar slogs sönder och taket är också kvar så klart. I veckan blir det väl jag som får uppdraget att rensa allt på spik. Men det kan jag ta, kan behöva slå på något.

 

Därefter bar det av mot Norra Tång. Match. Vi spelade inte så jävla bra. Jag var vänsterback. Kom igenom och upp på kanterna väldigt bra men tyvärr så är man ju inte så vass med vänstern. Haha.. kul att jag skyller på det också. Mina fötter vill inte spela fotboll verkar det som. Jag kan inte få till ett enda bra pass någonsin. Jag hatar det! Sen som grädden på moset så blev jag i princip våldtagen de sista 3 minuterna. Vred knät i ett motlägg, överkörd av typ 2-3 stycken. Ramlar. Reser mig upp igen. Får åter igen en kyss som hette duga. Ja jag fick stryk så det bara smällde om det. Kunde de inte spritt ut det över hela matchen istället för att ge mig det de sista 3? Lite stryk det klarar jag. Det vet alla. Men allt samtidigt? Seriöst? Fan man är ju bara människa. Och domaren säger bara ”SPELA”. Och jag säger FUCK YOU! Åh så irriterad jag blir. Nåväl. Nu ligger jag här med mitt jävla fittknä. Irriterad som få. Och det blir ju inte bättre när man inte hör något heller. Alltså inte hör hör. Men ja, Agge fattar vad jag menar i alla fall. Det är inte så jävla svårt. Jag kräver inte så jävla mycket. Eller är det det jag gör?


Kräver jag för mycket av ingenting?

Hadet tänkt att ha ett filmklipp av någon låt. Men jag vet inte vilken.

 

Jo vi kör Melissa Horn - Nåt annat än det här

 

Vi kom förresten fram till det i igår att vi ska se henne när hon kommer till Kalmar i höst.

 



All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0