Mittiveckanonsdag..

Ja onsdagar är inte så speciella egentligen. Vilket betyder att det händer inte mycket i mitt liv. Men vi kan väl skicka ett grattis till min gudmor som fyller 60 år idag. Grattis Laila! Har inte skickat nåt sms så hon tror väl att jag har glömt bort henne men i morgon ska jag dit med en fin blomma och gratta henne. Det är det minsta jag kan göra.

Idag har jag gjort lite i alla fall. Började spikrensa brädhögen vi har liggandes men det började ju självklart regna så det var bara att packa ihop och gå upp igen. Därefter gick jag till det andra huset för att förbereda flytten av min stora spegel. Det ska bli kul att få den till mitt rum. Det är en sån gammaldags som går att tippa och med en liten byrå på varje sida. Det är/var min farmors och har alltid stått i det rum som jag nu har hemma hos mina föräldrar så nu ska den tillbaka hit till det rummet, den ska aldrig flyttas härifrån igen. Den hör hemma här. För övrigt så har jag ju blivit trollbunden av böckerna jag lånat av Caroline så läste ut den första boken i morse och jag har kommit till lite mer än hälften av nummer två. Jag tackar Caroline för att hon "övertalade" mig att läsa dem. Helt klart en bokserie för mig med tanke på att jag egentligen inte läser böcker men när jag hittar någon som jag fastnar för så lägger jag knappt ifrån mig den. Däremot fångar den mig inte på de typ första tio sidorna så lägger jag ifrån mig den och läser den aldrig igen.

Förresten? Sa jag att jag funderar trots allt att försöka hitta en lägenhet i Kalmar, typ mellanlanda där innan jag drar ut på mina äventyr? Så är det någon som känner någon som vill hyra ut en möblerad lägenhet till ett hyffsat pris så hör av er.

Nä om man skulle hoppa in i duschen nu och sen krypa ner i sängen med boken? Känner mig fruktansvärt äcklig och det blev ju inte bättre av att man vräkte i sig en halvpizza heller så nu mår man ju fruktansvärt illa på köpet. Tack.


Det blev förresten ingen träning igår. Vågade helt enkelt inte med knät. Eller jo klart jag vågade, men jag vet ju att jag kommer att få gå av planen då det är bollkontakten som kommer att göra ont. Springa och så är inga alls problem. Utan det är tillslaget som kommer att göra fruktansvärt ont då det är på insidan av höger knä som bråkar och jag är högerfotat. Ja ni kan ju själva tänka er hur det är.

Nähä. Orkar vi duscha eller ska vi ta det i morgon? Hum.. Det tåls att tänkas på.



All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0