Weakness..

Idag har jag seriöst jobbat röven av mig. Vi var två stycken. Leveransdag. Som grädde på moset, lönefredag.

När jag åkte hem hade jag ångest över att det inte var klart. Ville bara bryta ihop och gråta. Hade sovit dåligt natten innan, jobbat 10,5 h. Och inte blivit klar på jobbet. Det var för mycket, sen att det blev skitfult också! Nä fy. Så ringde chifen Stina och frågade om jag kunde börja vid 9 istället på lördag (idag) vilket var helt okej. Så ja. Jobba lite extra i morgon då.

Sofie var här och jag fick lätta lite på hjärtat.

Och för en stund sen så stack chifen hål på min lilla rosa bubbla genom att bara helt enkelt läsa mig och min omgivning. Så ja, här sitter jag och lipar lite. Tydligen behövde jag det, var ju på väg att göra det innan idag men då lyckades jag att hålla borta det. Så nu gick det inte att hålla det inne.

Ja och ni som kanske undrar över mitt knä? Det är svullet och mysigt. Ska försöka få igång det och håller tummarna för att det är nada förstört och att jag kan lira på söndag.


Ja, helt enkelt. Jag är svag för omtanke. Äkta omtanke. Inte den ytliga utan den där riktigt mjuka omtanken. Hua, då brister mina murar.

Nu ska jag sova, lika bra det kanske, för jag vet någon som kommer vakna med svullna ögonlock.

All yours
Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0