I don't like this feeling

Ja men jisses vad som har hänt sen senast. Såg att det är lite mer än en månad sen jag skrev något här och det är väl för att det har hänt saker och ting i mitt liv. Folk har gått ur det. Folk har kommit in i det. Framför allt har ett nytt jobb kommit in i det. Jag har fått jobb på Espresso House här i Kalmar. Galet. Helt plötsligt ringde dom och jag blev bokad på provjobb och därefter var jag fast. Sköna kollegor. Bra tempo. Sköna gäster. Ja det är ett perfekt jobb. Har lite ångest över sommaren dock. Kommer vi kunna leverera?

Igår var jag på Baristautbildning i Malmö för att kunna titulera samt använda min fina namnskylt på jobbet. Det var grymt lärorikt men utmattande. Gick upp 0400 och satte mig på tåget vid 5. Åkte när solen gick upp. Kom hem när solen gick ner men hem kom jag med ett diplom om att jag nu är barista. I alla fall till teorin. Praktiskt behöver jag jobba lite på det.

Ut över det då? Jo. Jag har ingen lägenhet efter den 1a augusti så det måste jag börja ta tag i. Det går bra i fotbollen, utöver det här jävla knät jag har. Jag kommer bara tuffa på för jag orkar inte vila nu när det utöver det går grymt bra. Känner ett sånt sug efter fotbollen. Vill bara träna/matcha hela tiden.

Nu ska jag ta tag i mitt andra jobb. Kontoret. Heja mig. Ha en fantastisk dag/helg/vecka/månad jag menar, man vet ju aldrig när jag skriver igen....


All yours
Erika



ps. jag längtar till i morgon av helt fel anledningar.... ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0