Kick IT!

Ja, det passade sig verkligen med ett utropstecken där. Då det var Kick Off och att vi i morgon Kickar igång butiken på Kaggensgatan.

Så som sagt, i helgen var det Kick Off med TGR Sverige. Tåget gick vid 13.09 från Kalmar och självklart var jag sen. Förvånar det någon egentligen? Nä, egentligen inte. Fråga bara Matsan om vem som brukar komma sent till samlingar.


Redo för att göra Höör osäkert, eller i alla fall tåget dit.. (ja jag är en dålig fotograf)


I vilket fall, så visste vi att första destinationen var Höör station. Där skulle vi bli upplockade av buss och sedan bli körda till destination okänd. När vi väl hade anlänt så trodde man att man hade hoppat in i en Flintstones film, för stället vi hamnade på kallades Grottbyn. Jag, Sara, Stina, Emmy, Moa och Sofia fick bo i Uttern 1. Tur att man inte fick bo i Bävern, hade bara känts fel ;)


Damerna i Uttern 1 här ser ni även vad jag menade med The Flintstones hus



Och så här såg det ut inne i rummen..



Det blev lite korvgrillning och sedan var det dags för uppdragen. Varje lag fick en digitalkamera och instruktioner om vad som skulle göras, man skulle illustrera och fotografera de olika frågorna till exempel skulle man hitta på ett lagnamn och sedan illustrera det. Vårt gruppnummer var fyra så då knäckte jag idén om "The Fantastic Four" så det fick det bli. En annan var att man skulle komma på en ny OS gren för 2012 och sedan en låttitel. Ja you get it. I vilket fall så fick man ett gott skratt och fick lära känna lite annat folk från andra butiker.

Efter uppdragen så var det dags att, lite smått panikartat, ta sig in i värmen då det nu är höst och inte alls för jävla varmt utomhus. Väl inne var det fortsatt mingel och sedan middag. THAI MAT! Seriöst, tredje gången denna veckan! Vi har ju ätit buffé nu när vi har byggt butiken så två av fem möjliga luncher var thai. Så när jag och mina kollegor som har slitit i butiken insåg att vi nu skulle få thai mat för tredje gången denna veckan så kom det väldigt många suckar. Och jag som inte ens gillar thai!? Eller jo, en del saker kanske, men jag förstår mig inte på de där rörorna eller grytorna. Nä jag förstår mig verkligen inte på det där. I vilket fall... Det var en trevlig kväll och när tävlingen skulle redovisas så fick man se alla gruppernas bilder. Ärligt talat så tyckte jag att våra var så jävla dåliga, men vi vann ändå. Undra vem som hade mutat domarna?! Det var FAKTISKT inte jag. Haha...


Priset i tävlingen var en flaska skumpa var..



När vi väl hamnade i säng så hade vi alla svårt att somna. Det blev självklart en massa skratt och prat tills vi tillslut valde att släcka då det var tidig uppstigning dagen efter. Det var mycket vridande och suckandes som lät från sina håll tills man väl kom till ro och kunde somna. Jag själv sov sådär om jag ska vara ärlig så troligen kommer jag sova som en stock i min säng i natt.

Idag så var det tidig uppgång då tåget gick 10.20 god frukost men som vanligt lyckas jag med det omöjliga. Jag skar mig i mungipan med brödet. Hur funderar ni säkert. Eller mer HUR I HELVETE LYCKADES HON MED DET? Ja det är en bra fråga som har ett "bra" svar. Bullarna var nybakade och de var jävla frasiga okej? Inte första gången faktiskt. Jag lyckas alltid med det omöjliga, bara att acceptera.

Resan hem var lååång och man ville bara komma hem. Men för mig väntade några timmar jobb på kontoret. Löner och bokföring stod på schemat vilket gick förträffligt bra. I kväll har jag faktiskt unnat mig att ligga i sängen och tittat på olika serier. Skönt att bara ligga. Tyvärr har jag kastat mig en blick över rummet lite då och då och har till min fasa insett att jag har lite att göra men har inte haft ork att göra det i veckan. Har ren tvätt som jag fick klart i fredags som ska in på rätt plats men jag orkar verkligen inte ta tag i det. Men ska jag orka det idag? Hmm.. Bra fråga där.

I morgon är det för övrigt "the Day with the capital D". Öppning i butiken eller invigning eller vad man nu kan kalla det. I vilket fall så är det första dagen med kunder i butiken. Tyvärr så har vi ju inte fått våra kortterminaler, big fail. Så i morgon kan vi bara ta kontanter, så det kommer nog tyvärr att bli en hel del sura kunder men då smäller man bara av ett fantastiskt strålande leende så mjuknar dem. Eller? I alla fall så har vi dem i butiken på tisdag så det ordnar sig ju. Finns inga ord för hur mycket jag ser fram emot i morgon!

Har för övrigt fått schemat för veckan jobbar måndag till lördag förutom torsdag då jag är ledig men har redan bokat in min fantastiska vän Sofie Karlsson denna dag. Har inte setts sen innan sommaren så vi har en hel del att ta igen. Jag har definitivt en hel del att berätta. Om jag har. Mina resor till Göteborg, Nyköping och Helsingborg. Shit vad jag gjorde mycket denna sommar. Underbart. Längtar tillbaka ska ni veta, jag hade det bra.



För övrigt vill jag tipsa om en låt. Steget - Jag Lägger Ner Ruskigt skön och jag älskar hur hon verkligen får en att verkligen känna sig hemma i hennes texter. Känns som om hon har lyssnat på mina tankar och har fått ner dem på papper och sedan gör det till en låt. Lyssna och njut.


Nu tänkte jag gå som en orkan genom mitt rum så jag kan vakna till ett välstädat rum klockan 06.00 i morgon.
Så vi säger god natt och tack kära kollegor för en fantastisk helg!
I morgon kör vi all in, ända in i kaklet!

All yours
Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0