Nya jobbet då..

Idag hade jag min "premiär" på TGR-stores i Kalmar. Jag provjobbade på butiken som finns i Giraffens köpcentrum och ska göra det på fredag också. På måndag ska vi börja bygga den nya butiken som kommer att öppna inne på Kvarnholmen i Indiskas gamla lokaler. Ska bli skit kul att bygga en helt ny butik. Man lär sig mer av sortimentet på det viset och det är ju kul att få vara med från början så att säga, det blir ens lilla skötebarn. Så idag har jag lärt mig kassan och lagret samt lite upplägg i butiken. Alla nya kommer att provjobba två dagar denna veckan för att kunna känna sig hyfsat säkra när vi väl slår upp dörrarna den 24e oktober.

Jag ser verkligen fram emot att få jobba i butiken. Kändes väldigt bra idag och jag hoppas att mina framtida kollegor är super. Vi ska tydligen vara två Erikor så det blir ju spännande. Chefen snackade om att det hade vart 5 Erikor som hade sökt jobbet. Det hade ju vart jävla intressant.

Efter jobbet i butiken idag åkte jag vidare till kontoret för att jobba lite där också. Där efter blev det en runda till Sova med käre bror då han skulle träffa sin kompis som jobbar där och kolla på säng. Fick ju självklart kommentaren "Jaha och vad är det för säng ni är ute efter? Är det till er båda?" men min bror svarade ganska snabbt "detta är min storasyster." Tack säger jag. En runda till ikea också för att kika på lite lampor till lillens lägenhet men det blev inte mycket inhandlat då han är kille och inte vet vad han vill ha. Så det blir ett projekt för mig att reda ut vad som ska införskaffas. Nåväl, han är min lillebror och ja, jag älskar honom trots allt.

Nä nu ska jag ge Johan Falk mitt fulla intresse. Är inne på film nr 7, Leo Gaut. Jag är inte sen på att kasta ur mig i tid och otid att jag hatar svenska filmer men ändå sitter jag och tittar igenom Falk filmerna och ja, jag gillar dem. Så där fick jag! Ja, jag gillar ju kriminalare så kanske man ska ge sig på Beck filmerna också? Och Wallander? Oj nu var den också slut, så kanske man skulle ge sig på nr 8 i samlingen? Operation Näktergal!?

Det är en nöjd Erika men trött sådan som går och lägger sig nu. Näringsintaget idag ska vi inte ens prata om för den har vart näst intill obefintlig så jag får väl ta och gå ner och slänga i mig en skål yoghurt trots allt?! Kanske är därför man har ont i huvudet? Haha.. Ja jag är inte så jävla bra ibland.

All yours
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0